
JAdanie wspieranie to kampania społeczna, której celem jest zebranie środków na wsparcie edukacji dzieci syryjskich uchodźców, które przebywają w Libanie.|
Środki zebrane w ramach akcji przeznaczone zostaną na wsparcie funkcjonowania Centrum Edukacyjnego w Bire, w północnym Libanie, które prowadzi Fundacja PCPM. Pozwolą one na kontynuowanie prowadzonych już zajęć lekcyjnych i kursów zawodowych, a także umożliwią powiększenie budynku szkolnego i dostosowanie go pod kątem sanitarnym, tak by jeszcze większa liczba dzieci mogła korzystać z Centrum, a także na wyposażenie dydaktyczne klas i biblioteki oraz na zakup podręczników, zeszytów czy długopisów dla podopiecznych placówki.
JAK WZIĄĆ UDZIAŁ? Wystarczy odwiedzić jedną z restauracji biorących udział w akcji i zamówić Bulgurki Julki – specjalne, inspirowane bliskowschodnimi smakami danie (w wersji mięsnej lub wegetariańskiej) współtworzone przez Julię Cymbaluk, laureatkę MasterChef Junior, która została ambasadorką kampanii. Całkowity dochód ze sprzedaży tego dania przeznaczony jest na cel akcji. Można również dokonać przelewu na dowolną kwotę, na konto Fundacji PCPM, (97 1140 1010 0000 5228 6800 1034) w tytule przelewu wpisując: JAdanie wspieranie
Restauracje, biorące udział w akcji: – U Szwejka – Der Elefant – Jeff’s Galeria Mokotów – Jeff’s Pola Mokotowskie – Shipudei Berek – Kompania Piwna Podwale 25 – St’Antonio – Bazyliszek
Bulgurki Julki to danie wywodzące się z Bliskiego Wschodu znad Morza Śródziemnego. Nawiązuje ono do dania Kibbeh, czyli lokalnego street food’u, popularnego w Libanie, Syrii, Izraelu, Iraku. Ciasto jest zrobione z drobnoziarnistej kaszy bulgur, mąki i oleju, a nadziewane mięsem, jagnięciną, orzeszkami piniowymi, z dużą ilością przypraw tj. baharat, kmin rzymski, następnie się je smaży. Bulgurki Julki dostępne są w wersji mięsnej z jagnięciną i wegetariańskiej z pieczarkami.
Cena dania: 24,00 zł
Liban jest krajem, który przyjął najwięcej ofiar wojny domowej w Syrii, w stosunku do ilości swoich obywateli – obecnie przebywa tam ponad milion uchodźców. Połowa z nich to dzieci.
Każde dziecko potrzebuje rutyny, która zapewni mu poczucie bezpieczeństwa. Takim punktem odniesienia w życiu dzieci jest SZKOŁA – to ona wyznacza rytm dnia, tygodnia, miesiąca, roku. Może to zaskakujące, ale brak możliwości chodzenia do szkoły zaburza dziecięcy poukładany świat. Świat, w którym zbyt szybko doświadczyły, czym jest konflikt zbrojny i traumy jaką wywiera. Organizacja Narodów Zjednoczonych alarmuje, że z powodu braku wykształcenia, dzieciom syryjskich uchodźców grozi bycie straconym pokoleniem. Wielu spośród najmłodszych m.in. ze względu na skrajne ubóstwo nie może pójść do szkoły. Gdy wejdą w dorosłość nie będą miały możliwości zarabiania na swoje życie, rozwoju zawodowego – jakiejkolwiek szansy na przyszłość. Wsparcie edukacji dzieci na Bliskim Wschodzie, to nie tylko szansa na ich lepsze życie, ale przede wszystkim umożliwienie im powrotu i włączenia się w odbudowę swojego kraju, gdy wojna się zakończy.
Partnerzy: m.st. Warszawa, PCPM, Firma Jarczyński, Endemol Shine Polska
Więcej informacji na stronie kampanii: www.jadaniewspieranie.pl oraz na profilu wydarzenia w serwisie Facebook
Czas trwania akcji: 15 września – 6 grudnia 2017 r